De jacht van de PVV op alles dat cultuur heet, is ingezet

Bij trendbeheer lees ik:

Haagse culturele instanties moeten de boekhouding inleveren – onder de noemer openheid, transparantie en natuurlijk vrijheid.

Vanochtend op de deurmat bij diverse Haagse culturele organisaties.

Leest u mee:

trendbeheer.com/pdf/pvv.pdf (pdf)

QUE??? Een partij stuurt een brief uit naam van haar eigen partij en niet uit naam van Gemeente Den Haag? Hoe kan dit?

Mijn Stichting Offline070 heeft hem trouwens nog niet ontvangen. Ik moet zeggen dat onze hele boekhouding in verband met het Blog-Art Festival al lang en breed door de Gemeente gecontroleerd is, dus als we zo’n brief krijgen dan doen we ff helemaal niets. En ook omdat we die PVV een stel bange eikels vinden die beter zoutwatervisjes op Scheveningen kunnen gaan zoeken in plaats van pogingen te doen om kunst en cultuur, de trots van het volk, kapot te maken.

P.S. Nu ook, ja een krant dus dat duurt ff, op NRC: http://weblogs.nrc.nl/cultuurblog/2010/07/28/pvv-den-haag-jaagt-op-kunstsubsidies/

About Raaphorst

auditief ingestelde blogger / creatief ondernemer / initiator en mede-oprichter Hofstijl / (recht voor zijn) Raaphorst / meer over marcoraaphorst.nl →

Blijft op de hoogte!

Abonneer je via email en ontvang elke ochtend de laatste Hofstijl-berichten.

, ,

19 Responses to De jacht van de PVV op alles dat cultuur heet, is ingezet

  1. Pieter juli 26, 2010 at 10:20 pm #

    Gewoon negeren. Ik geloof niet dat politieke partijen het recht hebben om dit soort informatie rechtstreeks op te vragen. Een politieke partij met maar één lid nota bene. Bizar. Dat ze de B & W willen controleren, prima, daarvoor zijn ze door kiezers in de raad gekozen.

  2. David Rietveld juli 27, 2010 at 9:32 am #

    Mijn reactie: http://www.davidrietveld.nl/pivot/entry.php?id=1856

    Overigens is niet de PVV de grootste bedreiging voor de culturele instellingen. Dat is gewoon het huidige college van PvdA/VVD/CDA/D66

  3. Peter Bos juli 27, 2010 at 2:00 pm #

    Laat de PVV eerst zelf maar eens transparant worden:

    http://www.vn.nl/Archief/Politiek/Artikel-Politiek/Wie-betalen-Wilders.htm

  4. Edmond V.O. Katusz juli 28, 2010 at 10:57 am #

    “dan doen we ff helemaal niets”
    “En ook omdat we die PVV een stel bange eikels vinden”

    En u denkt nu zeker dat u goed bezig bent? Vergissen is menselijk, maar deze toonzetting getuigt vooral van arrogantie. Ik verwacht dat bij de volgende subsidieronde u wel eens achter het net kunt vissen. Persoonlijk denk ik, uw stichtingswebstek bekeken hebbende, dat u inderdaad niet meer voor subsidie in aanmerking dient te komen. Leuk initiatief, maar het moet de eigen broek of rok ophouden. Zoals trouwens eigenlijk alle kunst.
    Neem u a.u.b. de moeite en lees mijn commentaar bij de heer Rietveld.

    ” kunst en cultuur, de trots van het volk”
    Oh, ja?
    Gegroet, Edmond V.O. Katusz

  5. Marco Raaphorst juli 28, 2010 at 12:36 pm #

    RE Edmond: ja, wij komen altijd in aanmerking voor subsidie omdat wij Den Haag vet op de kaart zetten. Dat deed Blog-Art en dat doen al de projecten van Stichting Offline070.

    Als er iets teert op belastingcenten dan is het de politiek zelf wel.

    Nee, de PVV gaat voetbal vet sponsoren. Alsof dat logisch is. Het is een non beleid. Een grote leugen.

  6. Edmond V.O. Katusz juli 29, 2010 at 12:43 am #

    Zo, zo, U zet Den Haag vet op de kaart. Vet, nog wel. Dat is weer eens een mooi voorbeeld van bestuurlijke en kunstelijke waanzin. Ambtenaren die willen scoren en stichtingen die belastinggeld nodig menen te hebben.

    Ben toch zo benieuwd hoe Den Haag dit “vet op de kaart zetten” meten. Meten is weten nietwaar. Zal het eens aan de heer Rietveld vragen, hoe ze dat precies doen in Den Haag. U weet de weg naar zijn webstek, nietwaar.

    Overigens ben ik het met u eens dat de politiek c.q. de overheid c.q. de staat draait op ons belastinggeld. Overheid, staat en meer van dat soort egoinstituten die gemiddelde mens in een bepaalde richting willen dwingen kan ik missen als kiespijn.

    Trouwens ben ik het op een aantal punten geheel oneens met de PVV. Voetbal sponsoren, als dat zo zou zijn, wordt al te veel gedaan door gemeenten die een armlastige profclub binnen hun gemeente aantreffen.
    Gegroet, Edmond V.O. Katusz

  7. Raaphorst juli 29, 2010 at 8:09 am #

    @Edmond: ja, vet op de kaart. Voor veel minder dan wat een advertentie kost in een krant. Haalden wij met ons festival alle kranten en ook het NOS Journaal. Enorme promotie voor Den Haag en dat voor een spotgoedkoop bedrag.

    Da’s geen waanzin maar dan krijg je schouderklopjes.

    *trekt veer weer uit zijn reet*

  8. Aap juli 29, 2010 at 12:51 pm #

    Wat grappig dat Marcootje Raapie dezelfde arrogantie misbruikt als de pvv-ers om zichzelf te etaleren als gefrustreerde regent.

    Praat toch normaal en niet zo stoer, dat mag je pas doen als je zelfstandig zonder belastingcentjes je ding doet.

    Gasten als jij mogen ze van mij per direct van de subsidielijst schoppen wegens grote onterechte muil.

    Gadverdamme trek een paarse broek aan, in die wereld hoor je thuis.

  9. Edmond V.O. Katusz juli 29, 2010 at 1:59 pm #

    Geachte heer Raaphorst,

    Merkwaardig, u gaat er prat op dat uw subsidie gezien moet worden in het licht van promotie van de gemeente Den Haag.

    Ik dacht dat u gesubsidieerd werd vanwege inhoudelijke prestaties van uw stichting die voldoen aan uw doelstellingen. Is het als doelstelling in de stichtingsacte opgenomen dat u promotie bedrijft voor de gemeente Den Haag? Ja of Nee?

    Voorlopig raak ik er meer van overtuigd dat u ten onrechte uit de gemeenteruif smikkelt.

    Overigens zegt het mij weinig dat u het NOS Journaal haalt, gezien de bijzondere kneuterigheid van sommige items aldaar, maar goed. Goddank zijn de zgn. zomer columns straks ook weer verleden tijd, maar deze onzinning kijkgeldverspilling even terzijde.

    Medereageerder Aap, drukt het allemaal wat bruter uit, maar heeft volkomen gelijk met de laatste opmerking betreffende de “paarse broek”. Geheel raak, want u kleed zich verkeerd aan!
    Gegroet, Edmond V.O. Katusz

    Ik heb nog niets van de heer Rietveld gehoord en ben in spannende afwachting van zijn opmerkingen in deze. Ik zal hem vragen wat hij denkt van uw promotieredenering. Vooralsnog, volgens mij geen harde reden om subsidie te ontvangen, misschien moet ik ooit uw stichtingsacte eens opvragen bij de KvK.
    Gegroet, Edmond V. O. Katusz

  10. Edmond V.O. Katusz juli 29, 2010 at 2:01 pm #

    @Webmaster
    Gaarne een preview/voorvertoningsknop.
    Bij voorbaat dank!

  11. Maup juli 29, 2010 at 8:06 pm #

    Gezellig hier.

    Ik vind deze opmerking van Edmond het herhalen waard.

    “Overigens ben ik het met u eens dat de politiek c.q. de overheid c.q. de staat draait op ons belastinggeld. Overheid, staat en meer van dat soort egoinstituten die (de)gemiddelde mens in een bepaalde richting willen dwingen kan ik missen als kiespijn.”

    Of zoals Frank Zappa al opmerkte ‘zorgen dat het vuil op tijd wordt opgehaald dat is de basistaak van de overheid’ (nog al vrij vertaald)

  12. Raaphorst juli 30, 2010 at 9:38 am #

    @Aap: heb jij ff pech dat je niet over die subsidielijst gaat. Erg balen voor je, je zit je maar op te winden en dan kan je er niets mee. Wat een frustratie moet dat zijn.

    Je hebt ook een geinige anonieme naam. Stoer zeg!

    @Edmond: preview-knop komt er niet. Eerst even rustig nadenken voordat je op het knopje ‘reactie verzenden’ drukt is aan te raden. Dat terzijde.

  13. Edmond V.O. Katusz juli 30, 2010 at 2:20 pm #

    Geachte heer Raaphorst,

    U vergist zich deerlijk in uw reactie op de opmerkingen van de heer Aap. Gezien de stemmenwinst van de heer Wilders, zijn er heel wat mensen die hun woede, opwinding en frustratie omzetten in daden.

    Weliswaar via het indirecte kanaal van verkiezingen, maar desalnietemin is dit een uitlaatklep die wel werkt gezien de huidige pogingen om een nieuw kabinet te smeden! Ik denk dat u er goed aan doet soort reacties bijzonder serieus te nemen. Zeker gezien de PVV-actie die er nu in Den Haag plaats vindt!

    (Kennelijk ben u ook de webmaster. Jammer van de previewknop; heeft te maken met klantvriendelijkheid, servicegericht zijn. Iedereen kan een fout over het hoofd zien in het typewerk, in een preview ziet men dit beter, maar goed, dus niet.)

    Gegroet, Edmond V.O. Katusz

  14. Raaphorst juli 30, 2010 at 2:28 pm #

    @Edmond: Op welke daden doelt u hier?

    De previewknop is even financieel niet haalbaar. Ik sponsor hier de boel. Allemaal gratis.

  15. Edmond V.O. Katusz juli 30, 2010 at 4:18 pm #

    Geachte heer Raaphorst,

    Het spijt mij dat mijn tweede alinea kennelijk niet duidelijk genoeg was. Het gaat om de daad van het stemmen, het deelnemen aan de verkiezingen. Zoals reeds gezegd het is een indirecte daad, maar desalnietemin een daad die zeer grote consequenties heeft gezien het grote aantal stemmen op de PVV.

    De gewone man, de gemiddelde burger heeft buitengewoon weinig mogelijkheden om zijn onvrede te ventileren, zoals de heer Aap hierboven deed. Hier iets schrijven is slechts een individuele daad die blijk geeft van ongenoegen, bij verkiezingen echter kan er een grote gebundelde kracht en druk ontstaan, zoals wij nu zien. Men heeft krampachtig geprobeer de PVV buiten de deur te houden, maar vooralsnog schijnt dat niet goed te lukken.

    Aha, de knop. Ik begrijp het. Vriendelijk dat u de zaak sponsort! Hulde!
    Gegroet, Edmond V.O. Katusz

  16. Raaphorst juli 30, 2010 at 5:31 pm #

    @Edmond: volgens mij worden er pogingen gedaan om met de PVV door een deur te gaan. We wachten af. Wel blijft mijn mening staan dat ik het verschrikkelijk oneens ben dat cultuur totaal niet gesubsidieerd moet worden. Dan laat je het over aan het bedrijfsleven. Subsidies zie je overal in terug, zelfs stedenbouwkundig kan er niets gebouwd worden zonder subsidies.

  17. aap augustus 2, 2010 at 9:22 am #

    @ Raaphorst,
    Gelukkig ga ik niet over de subsidielijst, ik heb namelijk weinig met subsidies en werk liever dan mn handje op te houden. En betaal liever mn passie uit eigen hand.
    Maar goed ieder zn ding zullen we maar zeggen.

    Ik ben btw niet gefrustreerd hoor, maar het pissed me meer off dat je zo arrogant doet. Dat is volgens mij nergens voor nodig.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Haagse PVV treitert kunst- en cultuurinstellingen | arnoudboer.nl - juli 27, 2010

    [...] De jacht van de PVV op alles dat cultuur heet, is ingezet [...]

Geef een reactie