Hoe Haags is de HTM?

foto: roel1943 / licentie: Creative Commons BY-NC

foto: roel1943 / licentie: Creative Commons BY-NC

Vanmorgen was er een korte bijeenkomst van HTMers op het spuiplein in Den Haag. Met de acties willen de medewerkers en de bonden het kabinet overtuigen af te zien van de plannen om het openbaar vervoer in de grote steden openbaar aan te besteden. Daardoor krijgen ook andere bedrijven de mogelijkheid het stadvervoer te verzorgen.

Maar wat doet de HTM om Haags te blijven?

In Den Haag Centraal lezen we:

Ook buiten Den Haag is de HTM actief. “We zorgen voor busvervoer op Schiphol wanneer er geen ‘slurf’ is om naar het vliegtuig te gaan. Schiphol biedt echt kansen voor HTM en daar ga ik me zeker voor inzetten. Daarnaast helpen we mee met het ontwerpen van de Red Line. Dat is een lightrailverbinding in Tel Aviv. We werken hierbij niet samen met Alstom (het Franse bedrijf dat het materieel voor RandstadRail heeft geleverd, red.) maar met Siemens. Weer heel anders dan wat we in Den Haag hebben gedaan”.

HTM is in veel landen actief als consultant en heeft een kantoor in Caïro. Een duidelijk geval van kinnesinne, het inmengen van andere bedrijven in Den Haag uitsluiten maar intussen wel proberen om overal ter wereld een poot tussen de deur te krijgen.

, , ,

Comments are closed.

Hofstijl, het laatste woord uit Den Haag